perjantai 4. heinäkuuta 2014

Puolivälissä

Vuosi on puolessa, ja olen aikalailla tasan liikuntatavoitteessani. Minähän asetin tammikuussa tämän vuoden tavoitteeksi 200 liikuntakertaa, joista 120 olisi tarkoitus olla salitreenejä ja 80 aerobisia.
No, kesäkuun lopussa minulla oli kasassa 103 liikuntakertaa, joista 58 salitreeniä ja 45 aerobista. Salitreeneissä olen siis kahden päässä puolivälitavoitteesta, aerobisessa liikunnassa viisi treeniä plussan puolella.

Alkuvuoden aikana olen saanut kasaan keskimäärin 4 treeniä viikossa, mutta en toki ihan noin tasaisesti. Välillä treenejä on ollut jopa kahdeksan, joskus on ollut kokonaan treenittömiäkin viikkoja sairastelujen tai laiskottelun vuoksi. Minulla ei kuitenkaan ole varaa löysätä yhtään treenaamisesta, tai vuoden loppuun asetettu tavoite jää saavuttamatta.

Elo-syyskuussa minulla on neljän viikon kesäloma, jonka aikana en usko pääseväni salille kovinkaan usein. Tarkoitus olisi kuitenkin vastaavasti lenkkeillä useammin. C25K-appsilla treenaamani juoksuohjelma alkaa lähestyä loppuaan, eli puolen tunnin yhtämittainen juoksulenkki on enää muutaman lenkin päässä. Aionkin jatkaa siitä seuraavaan, eli 10K -ohjelmaan jonka lopussa lenkit ovat jo tunnin mittaisia.

Salilla aion loppuvuodesta käydä 2-3 kertaa viikossa, työvuoroista ja muista menoista riippuen, eli voi olla että vuoden lopussa minulla on kasassa enemmän aerobista liikuntaa kuin olin suunnitellut ja salitreenejä vastaavasti vähemmän. Tärkeintä on kuitenkin se, että saisin kasaan tuon 200 liikuntakertaa, lajista riippumatta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti