maanantai 5. joulukuuta 2011

Joulutoiveita

Kävin muutama päivä sitten mieheni kanssa seuraavanlaisen keskustelun:

Mies: En millään keksi sinulle mitään kivaa joululahjaa.
Minä: Miten niin? Mähän olen kertonut vaikka kuinka monta kertaa mitä mä haluan. Esim. vohveliraudan, kirkasvalolampun tai Isänmaan toivojen dvd:boksin. Joku niistä olisi kiva saada.
Mies: Mut en mä voi sulle mitään noista hommata, koska sit sä arvaat mitä saat!!

Tuossa vaiheessa mä kilahdin. Miten niin mä en muka saisi arvata mitä saan? Eikö toivomusten ideana nimenomaan ole se, että niiden haluaa toteutuvan? Miehellä on sinänsä romanttinen ajatus siitä, että lahjan pitäisi olla kiva yllätys. Hän haluaisi hankkia jotain, jota mä tarvitsen ja haluan, mutten tiedä tai muista haluavani. Mutta kun mä tahtoisin niin kovasti jonkun noista kolmesta! Saa nyt nähdä, uskooko mies että kannattaisi kerrankin toteuttaa mun toive. Tai että keksiikö hän jotain muuta yhtä ihanaa, vai ostaako hän jotain joka on ihan okei mutta kuitenkin pettymys minulle varsinkin käymämme keskustelun jälkeen.

Eihän joulussa sinänsä ole kyse vain lahjoista, mutta en vain aina jaksaisi toivoa turhaan jotain, mitä en kuitenkaan saa. Olen mä toki saanut mieheltä paljon ihania joulu- ja synttärilahjoja, mutta joskus olisi kiva saada toive toteutettua jotta siihen ei tarvitsisi käyttää rahaa sitten myöhemmin. Kaikkein ihanin lahja olisi tietenkin muutama tunti ihan ikiomaa aikaa, mutta se tuskin toteutuu niin kauan kun pikku-a syö pääasiassa vain rintamaitoa eikä huoli pulloa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti