lauantai 25. huhtikuuta 2015

Mittapäivitys

Eilen kävin läpi maanantaisen kehonkoostumusmittauksen tuloksia. Sehän tehtiin iltapäivällä, eli paino ei ole ihan vertailukelpoinen oman vaa'an ja aamupainon kanssa. Tänään on kulunut neljä viikkoa siitä, kun tein edellisen kerran "virallisen" punnituksen ja mittaukset, eli tässä taas uusia tuloksia:

Paino 76,6kg (viimeksi 79,1kg)
Napa 89cm (89cm), Vyötärö kapein 81cm (83cm), Lantio 110cm (113cm), Rinnanalus 84cm (86cm), Reidet 59cm (60cm), Hauis/Alli 29cm (30cm)

Tulosta on siis tapahtunut edelliseen verrattuna ihan mukavasti. Paino on tippunut suhteellisen hyvää vauhtia (ei kuitenkaan liian nopeasti) eli 2,5kg neljässä viikossa. Navan kohdalta mitat ovat samat kuin viimeksi, mutta kaikkialta muualta on hävinnyt senttejä. Tietysti on vaikea sanoa mittaanko aina samasta kohdasta, mutta kyllä nuo mitat silti jotain kertovat.

Ihana nähdä että edes jotain on tapahtunut, eikä vauhdin tarvitse mikään huima ollakaan. Jos vertaan niihin mittoihin missä olin vuosi sitten, niin nehän olivat seuraavat: vyötärö (napa) 82cm, vyötärö (kapein) 77cm, lantio (levein) 101,5cm, rinnanalus 82cm, reidet 56cm, hauis/allit 28cm. Noihin mittoihin on siis vielä matkaa, mutta kiire ei ole. Tottakai haluaisin olla samoissa mitoissa nyt heti saman tien, mutta koska olen ollut tyhmä ja turvottanut itseni, niin nyt pitää vaan olla kärsivällinen ja tavoitella - taas kerran - sitä paljon puhuttua elämäntapojen muutosta, jonka ansiosta en palaisi vanhoihin herkuttelutapoihin heti kun olen saavuttanut tavoitteeni. 

Jotenkin sitä luulisi, että nyt kun ensimmäisen superdieetin aloittamisesta alkaa olla jo kolme vuotta, niin kevyt ruokavalio ja herkkujen välttely olisivat jo muodostuneet rutiiniksi. Niinhän periaatteessa onkin, eli olen koko ajan noudattanutkin melko samaa ateriarunkoa. Ainut syy, miksi painoni on dieettien välillä aina noussut, on se että olen sen (nykyään jo) normaalin ruokavalion lisäksi syönyt ihan liikaa kaikkea muutakin. Olen sallinut herkun siellä, toisen täällä. Eihän yksi jäätelö tai suklaapatukka (tai edes levy) haittaa silloin tällöin, mutta kun joka päivä syö jotain hyvää niin paino nousee taatusti. Sama juttu muussakin napostelussa. Välttämättä en ole saanut lihotettua itseäni pelkästään herkuilla, vaan olen pistänyt suuhuni kaikkea muutakin ylimääräistä alkaen vaikkapa paahtoleivästä tai ruissipseistä lasten iltapalan yhteydessä. Ei siis näin tällä kertaa. Jotenkin välillä epäilyttää itseänikin, koska olen vannonut samaa jo useasti, mutta jospa saisin valettua itseeni uskoa siihen, että en päästäisi hommaa taas karkaamaan käsistä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti