torstai 9. huhtikuuta 2015

Uuden ruokavalion eka viikko

Aloitin maanantaina syömisen uusimman ruokavalion mukaan. Tällä kertaahan on tarkoitus kiristellä viitisen viikkoa vähän pienemmillä kaloreilla. Tosin tähän saakka jokainen päivä on ollut treenipäivä, eli 1400kcal lepopäivän ruokavaliota "pääsen" testaamaan vasta huomenna. Maanantaina kävin PT:n kanssa salilla tekemässä läpi uudet saliohjelmat, tiistaina tein ekaa kertaa juoksu-HIITin porrastreeninä, eilen kävin luovuttamassa verta ja sain PT:ltä luvan syödä treenipäivän ruokavalion mukaisesti. Tänään onkin taas salipäivä. Nälkä ei ole vielä päässyt vaivaamaan tällä 1700kcal ruokavaliolla, mutta katsotaan miten käy lepopäivänä...

Kävin muuten eilisen verenluovutuksen lisäksi myös äänestämässä ennakkoon eduskuntavaaleissa, ja ennen sitä pääsin testaamaan Galileo-vibraatiohoitoa. Olen valitellut PT:lle alaselkä- ja niskajumeja, ja hän lahjoitti minulle oman 10 kerran sarjakorttinsa tuonne hoitoihin kun hänellä ei tule itse siellä käytyä (onks mulla maailman paras PT vai mitä?) Kortissa oli vielä kahdeksan kertaa käyttämättä, eli eilisen lisäksi pääsen siis sinne vielä seitsemän kertaa ja ainakin tässä vaiheessa olen vakaasti sitä mieltä, että jos se vaan jumituksiin auttaa niin kuin luvataan, niin jatkan kyllä siellä käymistä jatkossakin. Uusi aika on varattu jo heti huomiselle, sillä ohjaaja sanoi että hyödyt tulevat esiin jos hoidossa käy kaksi kertaa viikossa. Jumitusten poistamisen lisäksi galileo-hoidon luvataan myös auttavan kiinteytymisessä ja selluliitin poistossa, eli hoitojakso osuu sopivasti yhteen tän mun dieetin kanssa.

Tässä vielä kuva tiistailta, kun tein HIITiä porrastreeninä. PT:n ohjeen mukaan olisi pitänyt juosta portaat ylös ja alas kymmenen kertaa ja tehdä ylhäällä vielä kyykkyhyppyjä. Mä sain tehtyä viisi sarjaa jonka jälkeen jalat oli niin puhki ja hengitys piipussa että luovutin ja kävin tekemässä jäähdyttelynä rauhallisen 15 minuutin hölkkälenkin ja menin sitten suihkuun. Jälkikäteen oli sellainen olo että mun olisi pitänyt jaksaa vaikka kävellä ne portaat ylös vielä viisi kertaa, mutta ehkä ensi viikolla osaan olla luovuttamatta liian aikaisin...

Näitä portaita juostessa syke nousee lähelle maksimeja heti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti