keskiviikko 6. toukokuuta 2015

Älä laihduta, syö herkkuja?

Tänään on älä laihduta -päivä. Facebookissa törmäsin kuvaan, jonka tekstissä luki että tänään on älä laihduta-päivä, muista herkutella. Mielestäni tällainen päivä on ihan hyväkin, jos sillä herätellään ihmisiä miettimään että pitääkö aina olla laihdutuskuurilla vai kannattaisiko jokaisen hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Toisaalta en kuitenkaan allekirjoita sitä, että tämä tarkoittaisi automaattisesti herkuttelun sallimista. Entäpä jos vaan eläisi normaalin ruokavalion mukaisesti ja söisi hyvää ruokaa ilman stressaamista kaloreista? Edes älä laihduta -päivänä ei ole mikään pakko ahtaa itseensä täyteen kaikkea hyvää.

Itse olen onnellinen, koska olo on jo melko normaali ja olen saanut tänään syötyä makrojen mukaisesti. Tosin lounassalaatti ei meinannut oikein maistua, ja aloin miettimään että en kai mä ala kyllästyä siihen? Olenhan mä syönyt tonnikalasalaattia lounaaksi lähes päivittäin jo kolmen vuoden ajan, mutta tähän saakka olen ajatellut että siihen ei vaan voi kyllästyä. Nyt oli vaan kovin vaikea saada syötyä annos loppuun, toivon että syynä oli tauti eikä kyllästyminen. Huomenna olisi toiveissa päästä taas töihinkin, kunhan iso-A:lle ei enää tänään nousisi kuumetta. Tämän viikon liikuntasaldo taitaa ikävä kyllä jäädä vajaaksi, kun ei oikein viitsi lähteä kuntoilemaan vielä puolikuntoisena...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti