torstai 5. heinäkuuta 2012

Havaittavissa pientä lipsumista

Viimeiset pari päivää olen ollu lomatunnelmissa, ja sen huomaa myös syömisissä. Onneksi en kuitenkaan ole ratkennut kokonaan - vaikka mieli tekisikin syödä paaaaljon jäätelöä, äidin leipomuksia ja vaikka mitä herkkuja - vaan olen tehnyt pieniä myönnytyksiä. Savonlinnan reissulla maanantaina söin aikomani paistetut muikut ja ison pehmiksen, mutta loppupäivän pysyin ruodussa. Eilen olimme vanhempieni mökillä, ja minulla oli mukana paketti broilerinfileepihvejä, mutta päädyinkin syömään Wilhelmin chili-tuorejuustogrillimakkaran ja grillatut broilerit tuotiin jääkaappiin odottamaan lähipäivien aterioita. Lisäksi mökiltä tullessa pistäydyimme äidinäitini luona kahvilla, ja söin pienenpienen pallon jäätelöä. Ihme kyllä mummi ei tuputtanut mitään muuta vaan yksi pallo jäätelöä sai riittää, yleensä hän on "käskenyt" ottamaan lisää vaikka olen maistanut jo kaikkia pöydässä olevia herkkuja.

Tämä päivä on ainakin tähän saakka mennyt dieetin mukaan, tosin kolme ateriaa on vielä syömättä. Kävin aamupäivällä äitini kanssa ruokaostoksilla, ja teki mieli kaikkea mahdollista hyvää mutta onneksi sain (taas) hillittyä itseni. Huomenna olisi sitten tarkoitus suunnistaa yhden siskoni luo yökylään, enkä yhtään tiedä mitä siellä olisi tarkoitus syödä... Lauantaina heitän kunnolla vapaalle grillijuhlissa ja annan itselleni luvan syödä myös karkkia ja sipsejä (sekä yhden Crowmoorin kuivan omenasiiderin) vaikka olen ostanut itselleni myös vähähiilarisia ja -rasvaisia Tulikukko-makkaroita...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti