tiistai 20. elokuuta 2013

10 päivän haaste: päivä 8 ja uusia tuulia

Pakko sanoa, että vaikka aamulla kuinka muka väsyttäisi eikä huvittaisi herätä, niin aamulenkki kyllä kannattaa. Tänä aamuna pikku-a heräsi kuuden jälkeen, ja puolen seitsemän aikaan nousi myös iso-A. Mies nousi sängystä, ja itse mietin että pitäisi varmaankin lähteä lenkille, mutta toisaalta voisi vielä nukkua tunnin verran. En meinannut millään saada silmiä auki, ja olo tuntui aivan voimattomalta. Sain kuitenkin revittyä itseni ylös sängystä ja reippaalle aamukävelylle, ja se auttoikin heräämään ja olon muutenkin todella hyväksi. Virtaa tuntui riittävän koko päivän, eikä oikein mikään saanut minua hermostumaan. Kannattaisi siis useamminkin repiä itsensä sängystä ylös, jos siitä saa itselleen näin hyvän olon!

Energia antoi taatusti myös se, että sain aamulla odottamani puhelun oppisopimustoimistosta. Koulutukseltani olen filosofian maisteri, mutta minulla ei ole omalta alaltani minkäänlaista työkokemusta eikä mitään mahdollisuuksia tehdä kyseistä työtä enää seitsemän vuotta valmistumiseni jälkeen. Sen sijaan minulla on jo kuusi ja puoli vuotta työkokemusta nykyisestä työpaikastani asiakaspalvelu- ja myyntityöstä mutta ei tuohon alaan mitään koulutusta. Olen jo vuosikausia miettinyt että suorittaisin työni ohessa jonkin myynnin tutkinnon oppisopimuskoulutuksena - työnantajani tukee siinä ja useampi kollegani onkin suorittanut jonkin koulutuksen - mutta tähän saakka minulla ei ole ollut lainkaan motivaatiota lähteä taas opiskelemaan.

Haave on kuitenkin elänyt siitä, että saisin koulutuksen tukemaan työkokemustani siltä varalta jos joudun joskus nykyisestä työstäni lähtemään, ja tänä syksynä olen vihdoinkin tarttunut tuumasta toimeen. Työnantajan lupa on jo saatu myynnin ammattitutkinnon suorittamiseen, ja tänään soittivat myös koulutuskeskuksesta ja minulle on nyt paikka varattuna syyskuun alussa alkavaan koulutukseen. Työnantajani tukee koulutusta siten, että saan käyttää kuukaudessa yhden koulupäivän palkallisena työaikana. Lähipäiviä on itse asiassa joka toinen viikko, mutta ne ovat aina klo 9-12 eli joka toinen viikko voin tulla "koulun" jälkeen iltavuoroon eli minun ei tarvitse myöskään ottaa palkatonta vapaata, mikä on ihan mahtavaa. Sitä en vielä osaa sanoa, kuinka opiskelu vaikuttaa muuhun elämään eli joudunko karsimaan kuntoilusta, mutta odotan joka tapauksessa innolla uusia haasteita. Varmaahan on, että ei opiskelu pelkästään noihin lähiopiskelupäiviin jää, vaan joudun opiskelemaan myös vapaa-ajalla työn ohessa. Onneksi on vielä kuusituntiset työpäivät, niin jää aikaa lapsillekin...

Tänään olen taas pysynyt hyvin ruokavaliossa eikä minun ole tehnyt edes mieli herkkuja. Aamupalaksi normaali rahkasmoothie, lounaaksi tonnikalasalaatti, välipalaksi proteiinipatukka ja persikka, päivälliseksi kesäkurpitsamoussakaa ja iltapalaksi marjarahkaa (joka on vielä syömättä). Lisäksi olen syönyt muutaman omenan pitkin päivää, ja tietysti juonut kahvia.

Päivälliseni. Ei kovin kaunista, mutta todella hyvän makuista.

Tässä muuten tämän päivän asukokonaisuuteni:



Jaksaisinkohan huomennakin herätä aamulenkille?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti