keskiviikko 2. tammikuuta 2013

Eroon sokerikoukusta, 2. päivä haastaa mielen...

Ensimmäinen herkuton päivä sujui aikalailla suunnitelman mukaan. Pikku-a:n päiväunien aikana sorruin syömään kolme salmiakkia, mutta muutoin ei tehnyt edes mieli herkkuja. Iltapalalla annoin itselleni luvan syödä perunarieskaa kun muusia sattui olemaan, mutta söin myös vähän raejuustoa proteiiniksi.

Tänään herkkuja tekee mieli enemmän kuin eilen. Pikku-a nukkuu, ja mielessä pyörii vain että tekisi mieli "jotain hyvää". Tällä hetkellä imeskelen salmiakkia, mutta lupaan että kunhan olen taas kolme kappaletta syönyt, niin sitten saa luvan riittää ja yritän päästä himosta eroon purukumilla ja vettä juomalla. Ja onhan kolme pientä salmiakkia huomattavasti vähemmän kuin kolmekymmentä palaa suklaata...

Eilen sain poljettua tunnin crosstraineria, mutta tänään liikunta jää taas väliin. Huomenna taidan kuitenkin yrittää aamulenkille, sillä miehellä on iltavuoro ja hän voi olla lasten kanssa. Päätin aloittaa nyt vuoden alusta liikuntakertojen juoksevan numeroinnin, jotta pystyn vuoden lopussa katsomaan kuinka monta liikuntakertaa olen saanut aikaiseksi. Tavoitteeksi ajattelin asettaa 120 kertaa, jolloin liikuntaa tulisi keskimäärin kolme kertaa viikossa.

Paino oli muuten pudonnut tänään 300g eilisestä, saa nähdä kuinka paljon painokäyrä pomppaa ylöspäin perjantaina vai saanko vielä vähän lisää painoa pois ennen sitä...

5 kommenttia:

  1. Täällä yritetään myös vähentää tuota sokerin kulutusta... Pitäisi vaan päästä noista joulukonvehdeista eroon! Niitä on vielä pari rasiaa kaapissa. Olen varmaan ihan sokerikoukussa ollut jo pitkään, ja tavoitteena olisi päästä siihen yhteen karkkipäivään viikossa. Ei ole helppoa! Tsemppiä sulle ja mulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsemppiä sullekin! Mä olen iloinen että joulusuklaat on nyt syöty ja uskoisin että noihin laivalta ostettuihin Tobleroneihin ei tarvitse kajota :)

      Poista
  2. Moikka! Vastikään löysin tämän sinun blogin jossa jo nuo yläpalkin kuvat on niin tsemppaavia, että mahtavaa! :) Mulla on tarkoitus tässä laihduttaa myös noin -10kg, aika rajoitusta ei ole, kunhan pikku hiljaa putoaa. Blogissani tuskin tulen tästä kauheasti kirjoittamaan, mutta on mukava lukea jonkun muunkin ponnisteluja hoikempaan elämään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos voin olla jollekin hyvänä esimerkkinä :)

      Poista
  3. Mulla kans menossa täällä "eroon herkuista-haaste"...tekee jokseenkin vaikeaa kun olen tottunut ottamaan liki joka pv jotain pientä imelää. Sokeri todellakin koukuttaa ja tekee oikeasti näköjään vieroitusoireita kehoon ja mieleen :/

    VastaaPoista